Fakultet za sport i psihologiju



[tabs tab1=”Opis” tab2=”Lista radionica”]

[tab]

Nekada davno, animacija u turizmu bila je samo jedna od stavki u ponudama velikih  hotelskih lanaca. Danas je ona integralni deo uspešne poslovne filozofije i prakse turističkih preduzeća. Šta je animacija, u kojim oblicima je srećemo u turizmu i kakav je njen značaj?

Zanimanje animatora je jedno od ključnih zanimanja u pružanju turističkih usluga koje imaju za cilj kreiranje doživljaja na turističkim putovanjima i destinacijama. Ono zahteva širok spektar znanja iz oblasti turizma, kulture, animacije, komunikologije, kao i posebne veštine koje se stiču kraćim ili dužim školovanjem u zavisnosti od mesta na kojima će raditi animator i uloge koju će imati u hijerarhiji poslova turističkog objekta, prevoznog sredstva, hotelskog kompleksa, ili turističke destinacije.

Cilj kursa

Za sve one koji se bave poslom animatora ili tek nameravaju njime da e bave, ali i sve ostale koji dolaze u direktan kontakt za turistima ili su zaduženi za kreiranje turističkih programa i sadržaja, Kurs za animatore i programere animacije u turizmu pruža mogućnost usvajanja potrebnih znanja i veština i sticanja iskustva od neprocenjive vrednosti. Cilj ovog kursa jeste da kroz realizaciju predavanja i radionica pruži uvodne informacije o pojmu, značaju i primeni različitih animacijskih sadržaja u turističkoj ponudi objekata ili destinacija, kao i da pruži početna znanja u vezi sa najdominantnijim veštinama i osposobi polaznike za kvalitetno programiranje i izvođenje animacije.

Kome je kurs namenjen

Iako je Kurs za za animatore i programere animacije u turizmu otvoren za sve, on je prevashodno namenjen zaposlenima u hotelima, banjskim centrima, turističkim naseljima, edukativnim kampovima, kulturnim institucijama i turističkim agencijama u kojima se kreću i privremeno borave turisti, a koji organizuju i realizuju sportske i/ili kulturno-zabavne sadržaje (u hotelu, parku, na trgu-ulici, brodu, turističkom vozu, autobusu, bolnici, dečijem ili sportskom kampu…). Namenjen je onim strukturama zaposlenih u navedenim objektima ili destinacijama, koji stupaju u direktne kontakte sa posetiocima pružajući usluge i omogućavajući posetiocima aktivan odmor, podsticaj i neposredno uključivanje u programirane aktivnosti i alternativne načine doživljavanja već postojećeg proizvoda/usluge, a u sve u cilju podizanja atraktivnosti proizvoda i povećanju doživljaja turista.

[/tab]
[tab]

Savremeni turizam i njegovi činioci

Nakon više turbulentnih vekova razvoja, turizam je danas moćna industrija u stalnom procesu transformacije i prilagođavanja. Kako danas izgleda moderna turistička usluga, koja su to nova pravila igre? Ko su glavni igrači i gde možete pronaći partnere?
Ova radionica nudi polaznicima smernice za uspešno putovanje kroz svet savremenog turizma.

Uvod u ekonomiju doživljaja

Moderni biznis sve više liči na pozorište ili film. Integralni deo svakog proizvoda postaje naš doživljaj njegove kupovine i upotrebe. Zbog čega ekonomski eksperti tvrde da živimo u ekonomiji doživljaja, šta to znači i kako smo do toga došli? Radionica nudi odgovor na neka od ključnih pitanja savremenog biznisa pa tako i turizma: kako uspostaviti bolji kontakt sa turistima, kreirati upečatljiv doživljaj i prilagoditi uslugu potrošačima – odnosno gostima.

Pripovedanje (storytelling) 

Priče su svuda oko nas – nezaboravno putovanje je zapravo jedna lepa i uzbudljiva priča. Šta je to priča, od čega se sastoji i šta jednu priču čini uzbudljivom? Analizirajući i osmišljavajući priče, u toku dve radionice polaznici stiču iskustvo, znanje i samopouzdanje u pripovedanju i razvijaju sopstvenu kreativnost.

Roleplaying

Kada priču upotpune dobro osmišljenim i uvežbanim ulogama, animatori su u stanju da turiste povedu u uzbudljivo putovanje u neki novi novi svet i omoguće im doživljaj koji će zauvek pamtiti. U seriji osmišljenih situacija polaznici u okviru radionice imaju priliku da se isprobaju u različitim ulogama i steknu iskustvo u improvizovanju i snalaženju na sceni.

Programiranje animacije

Na bazi postavljenih ciljeva, polaznici vođeni radioničarima upoznaju se sa kompleksnim  procesom osmišljavanja i planiranja programa animacije.

Koncept i poruka

Svaki uspešan program animacije postavljen je na dobrim temeljima, a to su ciljevi i očekivani rezultati animacije, odnosno koncept. Osim postavljanja ciljeva, u ovoj radionici polaznici uče i da osmisle poruku koju kroz svoju animaciju šalju turistima i vrednosti koje stoje iza nje.

Animacijski alati

Radionica ima za cilj da polaznike upozna sa različitim tipovima animacijskih alata i ponudi veliki broj primenljivih metoda ali i razvije sposobnosti za kreiranje novih.

Rekviziti, scenografija i kostim

Kako animacija nije potpuna bez kostima, scenografije i rekvizita, na ovoj radionici polaznici se upoznaju sa osnovama scenografije i kostimografije.

[/tab]
[tab]Tab 3 Content [/tab]
[/tabs]